Reforma javne uprave

Dopis predsjedniku Vlade RH Andreju Plenkoviću i komunikacija s uredom

PROJEKTI I REFORME, TEHNOLOGIJA, ANALOGIJA I QMC METODOLOGIJA

 

Poštovani gospodine Plenkoviću,

 

Dva iskoraka, oba drugačija od dosadašnjih, odškrinula su vrata promjenama, iako 70% građana RH smatra da se i dalje ide pogrešnim smjerom.  

 

Za prvi su zaslužni upravo građani jer su na izborima 2015. svojim glasovima destabilizirali    dugogodišnje jalovo nadmetanje dvaju svjetonazorskih i ideološki suprotstavljenih polova.  

 

Za drugi ste zaslužni Vi, kada ste jednostavnim potezom oformili  Vladu za koju ste izjavili da joj je zajednički cilj usmjeriti se društvenom i gospodarskom razvoju zemlje, čime ste na neko vrijeme uspjeli osigurati političku stabilnost u radu.

 

Treći iskorak , koji će biti odlučujući, ovisit će o tome na koji način ćete u tom vremenu koje Vam je na raspolaganju uspjeti ostvariti ono što Vaši prethodnici nisu.

 

Razlog je jednostavan. Svim tim strategijama, mjerama i akcijskim planovima zajedničko je jedno –  nedostaje im 'znati-kako' ili 'know-how' ili 'savoire-fair' model provođenja .  

 

Kako je uopće moguće ozbiljno promišljati reformiranje javne uprave, obrazovanja, pravosuđa ili zdravstva bez sustavno osmišljenog tehnološkog modela ?

 

Premijerima Milanoviću i Oreškoviću, 29.04.2014. i  08.03.2016., uputio sam dopise na koje nisu nikada odgovorili, a u kojima sam na primjerima iz postojećih strateških i reformskih dokumenata pokušao obrazložiti zašto se zapreke u administrativnim procedurama ne mogu otkloniti zastarjelim statično-birokratskim načinom rada.

 

Ponudio sam inovativni Procesno-Projektni QMC model i ICT aplikaciju koji ne samo da mijenja način razmišljanja i pristup već i polazna načela:

 

-          U središte djelovanja postavlja proces a admimistrativne cjeline i djelatnike koji ih  obavljaju, u njihovu orbitu.  

 

-          Analogno uređivanje procesa prije digitalnog.

 

Bez primjene ta dva načela koji su conditio sine qua non  procesnog funkcioniranja nije moguće ni digitaliziranjem procesa ni zakonskim izmjenama promijeniti status quo.

 

Primjenom QMC modela, procesi se uređuju putem Procedura kroz trasiranje slijeda aktivnosti i opisivanje postupaka metodom – tko, što, kako, nakon čega i istovremenim  detektiranjem kritičnih i kontrolnih točaka te promišljanjem najboljih rješenja za otklanjanje zapreka.

 

Postojeći organizacijski ustroj se pri tom može zadržati, uz uvjet da horizontalni procesni način rada i upravljanja definiran procedurom ima prioritet u odnosu na vertikalnu hijerarhijsku organizaciju, jer se slijed aktivnosti neke procedure, npr. ishođenja građevinske dozvole, odvija kroz više administrativnih cjelina koje podliježu zasebnim ustrojem nadležnosti i odgovornosti. Kako se u prijelaznim točkama one razdvajaju, to u pravilu stvara nedorečenosti, neusklađenosti i zastoje, popularno nazvane 'kvake22', što je ključni uzrok neučinkovitosti administrativnih procesa u javnoj upravi i poduzećima.    

 

Sinergija s web portalom 'QMC – novi društveni izazov' osmišljenim po istom modelu,  omogućava uvid u stanje projektnih zadataka i aktivnosti, povezivanje s društvenim mrežama te komuniciranje s građanima - čime se ostvaruje puna transparentnost i znatno smanjuje mogućnost proizvoljnih tumačenja.

Primjenom QMC modela širom se otvaraju vrata osmišljenom upravljanju razvojnim   projektima i društvenom imovinom te reformama zdravstva, obrazovanja, pravosuđa, mirovinskog sustava, socijalne skrbi, javne i lokalne uprave.

 

Nema ni eksperata, ni profesora, ni znanstvenika koji imaju izrađene procesne modele i pozitivna iskustva praktične primjenjene u tijelima i institucijama javne uprave jer se nikada sustavno nije pokušalo mijenjati postojeća birokratska načela i način razmišljanja.

Kako onda provoditi reformske promjene ?

 

QMC model  omogućava jednostavna riješenja, ali to ne znači da će put do njih biti lagan.

Izrada učinkovitog tijeka procesa i otklanjanje zapreka bit će pionirski posao krčenja puta kroz mentalne sklopove svih sudionika naviknutih na način razmišljanja kojim su se dugi niz godina stvarali i gomilali  problemi i koji se tim istim načinom razmišljanja ne mogu otkloniti.

 

Predlažem Vam sastanak na kojem ću prezentirati QMC model i idejni koncept:

 

-      kako odmah kroz pilot projekt pokrenuti QMC model i dalje ga širiti,

-      kako organizirati centre razvoja novih organizacijskih znanja i vještina,

-      kako standardizirati procese i upravljanje projektima i uvesti ih u široku primjenu,

-      kako kroz pripremu i realiziranje EU projekata vertikalno povezati javnu i lokalnu upravu,

-      kako od novih baza znanja i vještina stvarati domaći izvozni tehnološki proizvod.

 

QMC model je trenutno u start-up fazi no uz adekvatnu podršku može se početi primjenjivati odmah.

 

Treći iskorak, koji je pred Vama, zapravo je novi društveni izazov i može biti početak jedne uspješne i uzbudljive razvojne priče koja će potaknuti entuzijazam i vratiti optimizam i povjerenje. Naravno, ukoliko s Vladom pronađete pravi put, što Vam iskreno želim.

 

Bit će mi veliko zadovoljstvo ako primjenom QMC modela u tome mogu pomoći. 

 

Uz srdačan pozdrav,

Autor P&P QMC modela

Dinko  Mijušković 

23.08.17

09:37

Čuo sam se s tajnicom Robertom koju sam obavijestio da želim poslati dopis Premijeru. Zamolila me je da e-mail uputim na predsjednik@vlada.hr  ili na gradjani@vlada.hr na kojem oni u tajništvu mogu vidjeti jeli primljen.

10:07

Uputio sam e-mail:

Ured Predsjednika Vlade

Molim vas da Dopis u dodatku uručite osobno Predsjedniku Vlade, gospodinu Plenkoviću.

Unaprijed se zahvaljujem.

 

Uz srdačan pozdrav,

Dinko Mijušković


10:28

Nazvao sam i tajnica je proslijedila poziv u odjel za građane.  Ljubazno se javila djelatnica Nataša koja je rekla da je e-mail zaprimljen i da će ga poslati najprije na uvid u Kabinet kako bi se utvrdio daljnji postupak. Kad primi uputu, možemo se čuti. Najbolje u petak ili čak ponedjeljak,  zbog sjednice Vlade u četvrtak.

29.08.17 UT

13:30

Nakon nekoliko pokušaja, jučer i danas, javila mi se gđa Nataša i ispričala jer mora komunicirati na nekoliko linija jer upravo dogovara sa izaslanicima premijera odlazak na različite skupove. Ponovila je da je dopis predat u kabinet i da još nema povratnu informaciju. Vjerojatno se čeka da premijer pročita dopis i da naputak. Rekao sam da ću nazvati za nekoliko dana.

08.09.17 PE

Prošlo je deset dana. Nisam primio nikakvu obavijest.

14:48

Telefon zvoni, nitko se ne javlja.

15:20

Odustajem. Uvijek se ponavlja ista priča, kao i sa svim dosadašnjim dopisima javnoj upravi.