Datum objave: 26.09.2016.

Trenutno stanje i buduća strategija

QMC ICT model je u desktop funkcionalnoj fazi, razvijen do točke u kojoj je testiran na manjem broju korisnika i dokazan na nekoliko praktičnih primjera kao sastavni dio prijedloga i prezentacija te dva pilot projekta za javne ustanove.

Iako je polučio pozitivne prve reakcije i zanimanje, birokratski otpor se ispriječio na putu bilo kakvih promjena u postojećem sustavu. Jedan od sudionika ironično je priznao: 'postojeći sustav je bolestan ali stabilan. Ne treba promjene.'

Naš cilj je promjeniti takvo stanje i destabilizirati neučinkoviti birokratski sustav.

Prvi  val strategija 'e-uprava' omogućenih digitalnim putem u Europi je već postigao neke važne koristi. Učinio je informacije i usluge javne uprave pristupačnije građanima u sklopu stvaranja administrativne i operativne učinkovitosti. Nažalost, previše je tih inicijativa propalo jer su se usmjerile automatiziranju postojećih procesa i postavljanju postojećih nekvalitetnih usluga na Internet.

Inicijative na planu takozvane 'e-uprave' su kao zamisli iznad zastarjelih  razmišljanja  o kreiranju 'vladinih portala', 'pridružite se vladi' i 'one-stop uprava' ali su ipak propustile tu puno veću mogućnost promjeniti način na koji javna uprava kreira i pruža usluge – mijenjajući učinkovitost i izvršavanje procesa do izvrsnosti.  

Znakovita je činjenica da su širom svijeta potrebne strukturne reforme javne uprave, no one se tek trebaju provesti. Europska komisija neprekidno naglašava hrvatskoj vladi: 'reformske mjere su nerazumljive i nedovoljno jasne' dok istovremeno i Brussels koristi izraz 'prekomjerno administriranje' za svoju vlastitu glomaznu birokraciju.

'Cilj je stvoriti institucije koje su stabilne i predvidljive ali i dovoljno elastične da mogu reagirati na mnoge društvene izazove, otvorene za dijalog s javnošću, sposobne uvesti nova politička rješenja i pružiti bolju uslugu. Ulaganje u strukture, ljudski kapital te sustave i alate javnog sektora usmjereno je učinkovitijem organiziranju procesa, modernoj upravi, motiviranim i kvalificiranim državnim službenicima', piše u materijalu EU kohezijska politika, 'Tematski cilj 11','Poboljšnje učinkovitosti  javne uprave'

Hitna potreba za protočnim i cjelovitim modelom sustava procedura se najbolje vidi u činjenici da je većina hrvatskih razvojnih projekata propustila priliku biti financirana iz EU fondova.

Problem leži u procedurama koje su neučinkovite zbog dva bitna razloga:


  • Zapreka prouzročenih statičnom vertikalnom hijerarhijskom organizacijom 

  • Rascjepkanosti procedura zbog zakonskih pravnih formulacija

Za cjelovitost određene procedure, hijerarhijske barijere moraju biti uklonjene a put postavljen obrnutim redom, najprije uspostavljanjem učinkovitog tijeka procedure a tek onda zakonskim reguliranjem. QMC metodologija ispunjava oba kriterija.

Glavna zapreka je u nepovezanosti lokalne, regionalne i državne administracije prouzročenom organizacijskom i upravljačkom rascjepkanošću. Funkcionalnim poboljšanjem samo jedne procedure  kao što je priprema realiziranja strukturnih projekata putem QMC modela rezultirati će neusporedivo učinkovitijem korištenju sredstava EU fonda za regionalni razvoj.

 

Naš budući plan aktivnosti bit će usmjeren poboljšanju ključnih procedura iz najvažnijih sektora javne uprave od kojih građani očekuju reforme i promjene, kao što su: OBRAZOVANJE, PRAVOSUĐE, ZDRAVSTVO, REGIONALNI RAZVOJ, čija realiziranje može najbolje pokazati utjecaj primjene QMC modela. Sljedeći korak je kontaktirati odgovorne dužnosnike za njihovo provođenje a isto tako i nevladine udruge ili udruge građana kako bi se ukazalo na potrebu njihovog uvođenja.

 

Dodatno, sve aktivnosti će biti transparentno prikazane na web portalu 'QMC – novi društveni izazov' s ciljem pojačavanja pritiska na aktualnu javnu upravu te privlačenja pozornosti i pružanja podrške od strane javnosti. U toj inovativnoj QMC – WEB sinergiji, pojačanom povezivanjem s društvenim mrežama, građani će biti u mogućnosti  pratiti naše prijedloge javnoj upravi korak po korak, vidjeti njihovu reakciju i aktivno sudjelovati sa svojim komentarima i prijedlozima.

 

Sljedeći kritični korak je pokazati kroz nekoliko praktičnih primjera razliku u rezultatima u primjeni postojećeg zastarjelog birokratskog hijerarhijskog modela i QMC integralnog procesnog modela čiji drugačiji pristup omogućava učinkovito poslovno i javno administriranje.

 

Jednom kad se QMC model potvrdi u praksi, želimo ga primijeniti u svim reformskim izazovima s kojima se suočava javni sektor.

 

Qmc tim




Broj komentara: 0